OM HALMSTAD KLÄTTERKLUBB

VILKA ÄR VI?

Halmstad klätterklubb är en ideell idrottsförening som bildades 1989. Vår klätterklubb var Sveriges första ideella förening med certifierad klätterverksamhet och den drivs av klubbens medlemmar. Detta är något vi är stolta över och vill bevara.

Vi i styrelsen är också ideela medlemmar, vi har haft ett stort intresse för klubben och andra medlemmar har ansett att vi kan hjälpa till att göra skillnad. Vårt motto är att driva klätterklubben för medlemmarnas intresse, därför strävar vi alltid efter vad medlemmarna vill och vad som är bäst för dem. Känner du att du också är en eldsjäl och vill hjälpa föreningen utvecklas? Hör gärna av dig till oss i styrelsen.

Halmstad klätterklubb är även en av av Sveriges största ideella klätterklubbar!

LOKALEN PÅ SLOTTSMÖLLAN

Tack vare engagerade medlemmar flyttade klubben från hamnområdet till Slottsmöllan år 2005 där vi fick 400 m² klätterhall.

Sommaren 2017 fick vi tillgång till grannlokalen. Tack vare bidrag, sponsorer, våra medlemmar och Versys som byggde upp de nya klätterväggarna har vi nu totalt ca 900 m² i vår lokal som nu består av topp/leadväggar, speedväggar, boulder, systemvägg, moonboard samt ett gym. I lokalen finns även omklädningsrum, duschar, toaletter, kök och fikaplats.

I slutet av 2019 bestämde vi oss för att renovera en av de äldre väggarna som varit med sedan 2005. Det kommer blir en svavägg som kopplar ihop den äldre lokalen med den nya för att få ett enhetligt utseende, samt erbjuda mer varierad klättring till er medlemmar.

Vi strävar konstant efter att utveckla och renovera lokalen därför försöker vi ständigt ha små projekt.

STYRELSEN

Ordförande: Robin Alfredsson
Vice ordförande: Robin Lindell

Kassör: Mattias Hofvander
Ledamot
: Kristina Granberg

Ledamot: Marie Nyman
Ledamot: Adam Andersson

Ledamot: Johanna Henriksdotter Agnefjäll

Kontakt

Halmstad Klätterklubb är en ideell förening och sköts av ideella krafter. Därmed kan våra svarstider variera.

Ha tålamod så svarar vi så snart vi kan.

Telefon:

E-post allmän information: